Komplexná SEO analýza: ako vyzerá a čo vám prinesie

Neviete, čo vašej firme prinesie komplexná SEO analýza? Hlavne možnosť získať viac zákazníkov z organického vyhľadávania vďaka zoznamu relevantných kľúčových slov pre váš biznis.

SEO analýza

Výsledky zo SEO analýzy nečakajte na druhý deň, dobré „SEO“ sa buduje roky.

Optimalizácia pre vyhľadávače je beh na dlhé trate. No oplatí sa, keďže organická návštevnosť zvyčajne tvorí až 53 % návštevnosti webovej stránky.

Čo je SEO analýza?

Ide o metódy, ktoré posudzujú stav vášho webu z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače (SEO). SEO analýza vyhodnocuje aktuálny stav organickej návštevnosti vašej webovej stránky, hľadá nedostatky a dáva tipy na úpravu obsahu a textov. Tak, aby ste vyhoveli nielen potrebám vyhľadávačov (Google či Bing), ale i vašich potenciálnych zákazníkov.

Obsah SEO analýz

Dobrá SEO analýza je dokument, v ktorom nájdete dáta o tzv. on-page a off-page faktoroch vašej webovej stránky. Na základe nich získate odporúčania, ktoré pomôžu váš web zviditeľniť vo výsledkoch vyhľadávania (SERPs) a priniesť tak viac relevantných návštevníkov i zákazníkov.

on-page vs off-page


On-page faktory

Ide o faktory, ktoré môžete ovplyvniť priamo na vašom webe. Hlavným on-page faktorom sú kľúčové slová relevantné pre váš biznis z komplexnej analýzy kľúčových slov. Vďaka nim budú váš web navštevovať zákazníci dôležití pre váš biznis.

Relevantné kľúčové slová sa odzrkadlia v:

  • SEO nadpise (title tag),
  • H1 či H2 nadpisoch,
  • popisoch podstránok (meta description),
  • URL podstránok (napríklad https://www.wisible.sk/blog/),
  • obrázkoch (popisoch obrázkov a pod.).

Off-page faktory

Ide o súbor odkazov na váš web z iných webových stránok. Tieto odkazy nazývame „spätné“ a ich získavanie „linkbuilding“. Vyhľadávače berú do úvahy najmä ich počet a kvalitu; teda či web, z ktorého odkazujú, je dostatočne autoritatívny a relevantný.

Ak máte e-shop predávajúci výživové doplnky, získanie odkazu z webu s oblečením vám náskok pred konkurenciou rozhodne neurobí. No článok na autoritatívnom portáli o zdravej výžive odkazujúci na vaše relevantné produkty bude mať v dlhodobom horizonte vplyv na vaše pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

Off-page faktory zásadne ovplyvňujú to, či sa vo výsledkoch vyhľadávania bude objavovať vyššie vaša alebo konkurenčná webová stránka.

On-page SEO analýza

Prvým výstupom SEO analýzy sú návrhy na zlepšenie on-page SEO vo forme dokumentu:

  • analýza relevantných kľúčových slov,
  • nová štruktúra webstránky,
  • obsahová stratégia,
  • technický audit (nadpisy, URL, odkazy, obrázky či meta popisy).

Najdôležitejšia časť je analýza relevantných kľúčových slov. Vďaka nej zistíte, aké kľúčové výrazy majú potenciál priniesť vášmu biznisu najviac zákazníkov.

Na základe analýzy kľúčových slov sa pripraví návrh optimálnej štruktúry webu, ktorá bude prinášať relevantnú organickú návštevnosť a viac zákazníkov.

Analýza kľúčových slov

Hlavným benefitom je zoznam kľúčových slov s najväčším potenciálom predaja (efektivita predaja). Takto budete vedieť, aké kľúčové slová majú potenciál priniesť najviac zákazníkov.

analýza kľúčových slov

Komplexná SEO analýza obsahuje aj podrobnú analýzu kľúčových slov na základe oblasti, v ktorej pôsobíte. Z takejto tabuľky sa dozviete graf vývoja hľadanosti, priemernú vyhľadávanosť (podľa jednotlivých mesiacov) či kľúčové slová s najväčším potenciálom predaja (efektivita predaja).

Návrh štruktúry webovej stránky

návrh štruktúry webovej stránky

Na základe analýzy kľúčových slov sa upraví štruktúra webu tak, aby prinášala viac relevantných návštevníkov a zákazníkov. Navrhne sa URL, title, nadpis H1 či jednotlivé kľúčové slová pre podstránku.

Technický SEO audit

Ide o dokument, ktorý zosumarizuje všetky nedostatky vašej webovej stránky z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače. Okrem toho určí priority: roztriedi jednotlivé chyby podľa efektu na organickú návštevnosť.

Indexácia

Na obrázku môžete vidieť analýzu URL na webe. Nesprávne presmerovanie odkazov (podstránok) spôsobilo pokles organickej návštevnosti týždeň po prechode na nový web.

Odporúčanie preto znelo: presmerovať dané podstránky na ich existujúce obdoby pomocou 301
redirect-ov.

indexácia

Na tomto príklade vidíte, aký vplyv má nesprávne presmerovanie URL na organickú návštevnosť.

Obrázky

Technický audit v SEO analýze rieši okrem iného aj tzv. alt tagy – či majú všetky obrázky na vašej webovej stránke priradený popis. Vyhľadávače berú alt atribúty do úvahy najmä pri vyhľadávaní obsahu cez záložku „obrázky“ vo výsledkoch vyhľadávania.

obrázky

Zo SEO analýzy získate napríklad aj zoznam obrázkov s chýbajúcimi alt atribútmi.

Štruktúrované dáta

Technický SEO audit prináša aj odporúčania, ktoré vám pomôžu zvýšiť mieru preklikov (CTR) na váš web. Jedným z takýchto odporúčaní sú štruktúrované dáta, ktoré si najlepšie všimnete pri niektorých weboch s receptami.

Už vo výsledkoch vyhľadávania vidíte počet recenzií s hviezdičkami či čas prípravy pokrmu. A to sú faktory, ktoré často rozhodujú o tom, či na vašu podstránku užívateľ klikne a zvýši vám CTR, alebo nie.

Štruktúrované dáta obohacujú spôsob, akým sa zobrazujete vo výsledkoch vyhľadávania, a tým zvyšujú mieru preklikov.

Obsahová stratégia

Obsahová stratégia prináša odporúčania, ktoré nielen zatraktívnia, ale aj posilnia web z hľadiska SEO optimalizácie pre vyhľadávače.

Z obsahovej stratégie vyplynie obsah, ktorý urobí vašu značku dôveryhodnejšou a prispeje k lepším pozíciám vo výsledkoch vyhľadávania.

Online chat

Výborným príkladom, ako zlepšiť užívateľský zážitok, dôveryhodnosť webu a zároveň predaje, je implementácia online chatu, na ktorý sa budú môcť vaši potenciálni zákazníci obrátiť s problémom alebo otázkou.

online chat

V ľavom rohu vedľa nadpisu 5.1 Online chat si môžete všimnúť, že implementácia online chatu bude mať výrazný vplyv na vašu náštevnosť (7/10).

Cenník

V obsahovej stratégii pre webovú stránku vašej značky si môžete nájsť napríklad aj odporúčanie na implementáciu cenníka na podstránky jednotlivých produktov alebo služieb.

cenník

Obsahová stratégia čerpá dostupné dáta aj od konkurencie a snaží sa prísť s riešeniami, ktoré sú minimálne také dobré ako tie konkurenčné.

Posledné blogové články

Podporiť SEO optimalizáciu vášho webu môže napríklad aj odkaz na vaše posledné 3 blogové články. Takto prispejete k dobrému prelinkovaniu webu a zároveň podporíte užívateľský zážitok vďaka užitočnému obsahu, ktorý vašu cieľovú skupinu zaujíma.

posledné blogové články

Strategické umiestnenie obsahu s odkazom na relevantné podstránky prispeje (nielen) k lepšej optimalizácii vášho webu pre vyhľadávače.

Off-page SEO analýza

Druhým výstupom SEO analýzy sú návrhy na zlepšenie off-page SEO:

  • off-page stratégia,
  • porovnanie vášho webu s webmi konkurencie z pohľadu off-page SEO a vnímania vášho brandu v online priestore,
  • redakčný plán (výber článkov s najväčším potenciálom virality a získania spätných odkazov z autoritatívnych webov).

Off-page stratégia

Off-page SEO analýza navrhuje, akým spôsobom by ste mali zbierať odkazy z relevantných webov. Odporúčania triedi podľa dôležitosti – najvyššie hodnotenie majú návrhy najviac ovplyvňujúce off-page SEO.

Off-page redakčný plán

Vďaka redakčnému plánu budete vedieť, aké články majú najväčší potenciál virality, teda ľudia ich dobrovoľne šíria na sociálnych sieťach alebo sa o ne zaujímajú autoritatívne weby, ktoré navštevuje vaša cieľová skupina.

off-page redakčný plán

V off-page redakčnom pláne budete vidieť, aké články majú najväčší potenciál získať spätný odkaz, teda odkaz smerujúci na váš web.

Porovnanie vášho webu a konkurencie

V prílohe k off-page SEO stratégii nájdete porovnanie vašej značky s konkurenciou, a to v nasledovných parametroch:

  • spätné odkazy,
  • hľadanosť značky (počet hľadaní vášho brandu významne vplýva okrem spätných odkazov na pozície vo výsledkoch vyhľadávania).

Vďaka off-page SEO analýze budete vedieť napríklad aj to, približne koľko spätných odkazov potrebujete získať, aby ste predbehli lídra v organickom vyhľadávaní.

porovnanie webov

Tento klient potrebuje napríklad na lídra v organickom vyhľadávaní približne 250 kvalitných spätných odkazov.

hľadanosť značky 1
hľadanosť značky 2

Na obrázku môžete vidieť graf vývoja hľadanosti konkurenčných značiek (celonárodne i lokálne) za posledných 12 mesiacov.

SEO analýza: najčastejšie otázky (FAQ)

OTÁZKA Č. 1: Pre koho má SEO analýza zmysel?

Pre veľké, stredné i menšie firmy, ktoré chcú dlhodobo zviditeľňovať svoju značku v online priestore a pracovať s marketingovou stratégiou.

OTÁZKA Č. 2: Koľko budem čakať, kým sa zlepšia pozície mojej webovej stránky vo vyhľadávačoch?

Prvé výsledky sa môžu dostaviť už po 3 – 6 mesiacoch. Aby však vaša značka porážala konkurenciu a uchmatla si viac zákazníkov z organického vyhľadávania, potrebujete sa zamerať najmä na budovanie spätných odkazov z autoritatívnych a relevantných webov. A to môže trvať aj niekoľkov rokov.

OTÁZKA Č. 3: Ako dlho trvá príprava SEO analýzy?

Trvá viac ako 1 mesiac – závisí od typu biznisu a ďalších faktorov.

OTÁZKA Č. 4: Kto zapracuje odporúčania zo SEO analýzy?

Ak dlhodobo spolupracujeme so značkou, odporúčania najmä pre on-page SEO zapracuje Wisible.

Zhrnutie: SEO analýza pomôže k zviditeľneniu vašej značky online

SEO analýza vyhodnocuje váš web z pohľadu optimalizácie pre vyhľadávače. Prináša také odporúčania, vďaka ktorým vyhoviete nielen vyhľadávačom, ale aj užívateľom. Je základom pre modernú značku, ktorá chce byť dlhodobo viditeľná v online priestore a tým získavať viac konverzií vďaka relevantným návštevníkom.

Ak potrebujete pomôcť zviditeľniť vašu značku v online priestore, budeme radi, ak sa obrátite na Wisible.

Tags:

Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.