Strategicky do online marketingu

Snažíte sa propagovať vašu firmu online, no nedostavujú sa želané výsledky? Vidíte medzery vo vašom marketingu, no neviete, ako ich vyplniť? Už len samotné skúšanie rozličných postupov vás môže stáť veľa času a peňazí. V našom článku vám predstavíme budovanie online marketingu spôsobom vypracovania jasnej stratégie, ktorý je z nášho pohľadu najefektívnejší.

Čo znamená stratégia v marketingu?

Marketingová stratégia pozostáva z rozličných marketingových činností. Je to PLÁN, vďaka ktorému docielite príchod reálnych zákazníkov a naplnenie vašich stanovených krátkodobých a dlhodobých cieľov. Je to typ stratégie, ktorú si na začiatku stanovíte a ktorá vás bude sprevádzať firemnými rozhodnutiami a aktivitami. Je to vaša „biblia“, ktorá vám ukazuje, ako máte v marketingu postupovať, a drží vás na uzde pred skákaním z jednej sociálnej siete na druhú, z jednej marketingovej novinky na ďalšiu. Určite nepoznáte firmu, ktorá predáva parfumy, jablká a notebooky súčasne. Preto sa aj systematický marketing javí ako najefektívnejší a najzmysluplnejší spôsob propagácie firmy.

5 vecí, ktoré si potrebujeme zadefinovať

  • Ciele vašej firmy. Od toho, čo chcete dosiahnuť, záleží aj zvolený spôsob, ako to dosiahnuť. Ste neznáma značka a potrebujete sa dostať do povedomia? Potrebujete zvýšiť predaj alebo chcete, aby vaši terajší zákazníci nakúpili znova?
  • Produkt/služba. Aké sú vaše odlišnosti a výhody oproti konkurencii, v čom ste jedinečný?  A ako to komunikovať svojim potenciálnym klientom?
  • Zákazník. Kto konkrétne je vaša cieľová skupina, kde sa pohybuje a čo robí? Čo ju trápi a aký problém pre nich viete vyriešiť? Podľa toho sa volia vhodné marketingové kanály pre vašu komunikáciu (napr. Instagram, Google reklama, brožúra v obchode atď.)
  • Pozícia vašej značky na trhu. Prečo ste dôveryhodný a odlíšiteľný? Mierite na úzky segment klientely alebo na širokú masu?
  • Vaše hlavné hodnoty a váš archetyp. Kto ste, aké máte hodnoty, ako chcete, aby vašu značku vnímali vaši zákazníci?

Archetypy

Švajčiarsky psychológ Carl Gustav Jung zistil, že ľudská myseľ pre ľahšie porozumenie sveta potrebuje veci zoskupovať a vzorcovať tým, že spája podobné črty a vlastnosti dohromady. Tie v človeku vyvolávajú podvedome určité emócie. Na základe tohto Jung identifikoval 12 silných identít, tzv. archetypov, cez ktoré veci navôkol vnímame.

A takto to funguje aj so značkami. Akú emóciu vyjadruje vaša značka? Ste starostliví, inovatívni alebo ste „ten kamoš odvedľa, ktorý tu je pre každého“? Viac na túto tému nájdete v tomto článku.

Online marketing freelancermi

Aj tu platí, že si môžete zaplatiť nezávislého špecialistu na online reklamu. Poviete mu svoju predstavu grafickej aj textovej stránky, na aké publikum reklamu cieliť, špecialista reklamu spustí. Avšak jeden človek nemôže byť špecialista na sociálne siete, Google reklamy,  grafiku a stratégiu.

Ako keď staviate dom – nečakáte, že bude postavený zajtra. A rovnako je to aj v marketingu.  Vhodne zvolená stratégia, to sú pevné základy domu. Zohraná stavebná firma s dlhoročnými skúsenosťami, to je marketingová agentúra. A tak ako by ste nemenili vizuál domu každý týždeň, najhoršou voľbou by bolo skákať každý mesiac z jednej reklamy na druhú. My sa riadime týmto: „Nemali by to byť jednotlivé aktivity, ktoré formujú marketing vašej firmy. Ale jasne stanovená marketingová stratégia, od ktorej sa budú aktivity vašej firmy odvíjať. A tej sa držať.“

SO stratégiou či BEZ nej?

Výhody dobre vypracovanej stratégie:

  • efektívnejšie budujete značku,
  • zvyšujete hodnotu vašej firmy,
  • šetríte svoje finančné zdroje, pretože sa riadite konkrétnym návodom a nie návodom „pokus – omyl“,
  • šetríte svoj čas,
  • máte systematický marketing, pretože jednotlivé činnosti na rozličných kanáloch na seba krásne nadväzujú,
  • zažívate menej stresu a chaosu.

S takouto stratégiou sa nemusíte viac báť príchodu vašej TOP sezóny a vopred ju považovať za niekoľko mesiacov trvajúce stresujúce obdobie. Budete na ňu dobre pripravení.

Ako postupujeme?

Keď nás osloví klient so záujmom o online marketing, často chce zverejniť reklamy na všetkých kanáloch naraz, i keď navzájom nie sú nijako prepojené a nedávajú žiaden hlbší význam.

My si ho v prvom rade vypočujeme a následne, ak je to možné, produkt sami otestujeme, aby sme mali reálnu skúsenosť a vedeli sa vžiť do pozície potenciálneho zákazníka.

Ďalším krokom je prieskum trhu, príp. SWOT analýza, kde zistíme silné a slabé stránky produktu a rozhodovací proces u zákazníka. Súčasťou tohto je aj analýza konkurenčného trhu. Takto nadobudneme komplexný obraz a sme pripravení zapracovať jeho filozofiu do online sveta.

Následne sa zadefinujú cieľové skupiny a vhodné marketingové kanály. Zo stratégie nám vyplynie aj jednotný spôsob komunikácie, jednotný vizuál a prezentácia vás ako značky, ktorá sa ponesie cez všetky kanály.

Robíte si marketing sami VERSUS necháte si vypracovať stratégiu

Nemusíte viac meniť svoju taktiku. Dáme vám „manuál“, ktorý vás bude sprevádzať dlhé obdobie a ušetrí vám čas.

A prečo vám správna stratégia ušetrí čas aj peniaze?

  • Pretože presne budete vedieť, kde je vaša pozícia na trhu.
  • Pretože si prestanete myslieť, že vaším zákazníkom je každý.
  • Pretože zistíte, čo naozaj trápi vašu cieľovú skupinu.
  • Pretože začnete byť konzistentní.

Spolupráca v bodoch:

Vnímate, že aj vám by sa zišlo doladiť marketing? Radi vám s tým pomôžeme.

Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.