Prečo je profesionálne fotenie dôležité pre váš marketing?

Máte pocit, že investícia do marketingových fotografií od profesionálneho fotografa nemá zmysel? Z našich dlhoročných skúseností vám vieme povedať, že má.

Často sa klienti uchyľujú k nie príliš ideálnym riešeniam v snahe ušetriť na profesionálnom fotografovi. Marketingové fotografie si riešia svojpomocne, interne, bez využitia služieb fotografa a bez koordinácie marketingovou agentúrou.

Výsledok však nie je ideálny

Dodané fotografie v drvivej väčšine prípadov nedosahujú štandard profesionálnych fotografov. Kompozičné chyby, nedostatok (správnej) emócie, nevhodné zábery, problémy s farbami či svetlom nie sú výnimkou.

V neposlednom rade môžu vzniknúť fotografie, ktoré nezapadajú do marketingovej stratégie značky alebo sú na webstránke nepoužiteľné z vizuálnych či strategických dôvodov.

Ak takéto fotografie použijeme na webe alebo v kampani, môžeme v očiach (potenciálnych) zákazníkov klesnúť, a to bez ohľadu na to, aký skvelý je náš produkt alebo služba. Spotrebitelia sa rozhodujú (ak nemali možnosť produkt alebo službu vyskúšať, prípadne konzumovať pred nákupom) zvyčajne na základe toho, čo vidia.

Veľmi často rozhoduje o dlhodobej popularite značky prvý dojem. A to je to, čo viete marketingovými fotografiami od profesionála docieliť.

Kde môžete využiť fotky z profesionálneho fotenia?

Marketingové fotografie využijete na (prezentačnej) webstránke, bilbordoch, sociálnych sieťach, webinároch, konferenciách, vo vašich predajniach. Jednoducho všade, kde prezentujete svoju značku.

Ak nemáte veľkú fluktuáciu zamestnancov, neplánujete sa presťahovať do iných priestorov alebo nebudete robiť rebranding, kvalitné fotografie vás budú prezentovať dlhé roky.

Aké druhy marketingových fotografií môžete potrebovať?

Všetko závisí od typu vášho biznisu.

  • Ak ste firma s komplexnou IT službou, tak okrem fotografií členov tímu budete s najväčšou pravdepodobnosťou potrebovať aj fotky, na základe ktorých zákazníci lepšie pochopia vaše služby.
  • Ak predávate produkty na konzumáciu, odporučíme vám kvalitné produktové fotografie, ktoré dodajú vašim výrobkom emóciu a odprezentujú ich v neodolateľnom svetle.
  • Ak ste napríklad na presýtenom trhu a chcete sa odlíšiť veľmi originálnym spôsobom, využiť môžete aj kreatívne fotenie, ktoré odprezentuje vašu firmu tvorivým spôsobom. Fotografie vznikajú na základe vopred pripraveného kreatívneho konceptu.

Reklamná agentúra vám vždy poradí, aký typ fotenia má pre váš biznis a marketing zmysel.

Nie je fotenie ako fotenie

Nemusí ísť iba o humorne ladené fotografie tímu, originálne fotografie zachytávajúce váš produkt alebo službu, ale aj o kreatívne fotografie založené na vopred vymyslenom koncepte, ktoré vás dokonale odlíšia od konkurencie.

Možno sa jeden z vašich zamestnancov stane postavou zo stredoveku, iný oázou pokoja, ďalší majstrom koncentrácie. Možno pôjde o fotenie v prístave, v lese, na kopci či vo vzduchu. Možno si oblečiete historické kostýmy, možno oblečenie superhrdinov.

Cieľom je, aby sa fotenie držalo nejakej témy, malo nejakú myšlienku, súvisiacu buď s charakterom vášho produktu alebo služby, alebo s marketingovou stratégiou.

Ukážka č. 1: Inspirea (komplexné IT služby)

Nášmu klientovi z Banskej Bystrice poskytujúcemu komplexné IT služby sme zabezpečili nielen profesionálne fotenie, ale aj natáčanie pod naším vedením. Všetky fotografie sme využili nielen na webe, ale dodnes využívame aj na sociálnych sieťach. 

Keďže ide o službu, ktorú si laik často nevie v praxi dostatočne jasne predstaviť, mysleli sme aj na to, ako ju prostredníctvom fotografií lepšie priblížiť cieľovej skupine zákazníkov.

Na podporu lepšieho pochopenia klientovej služby sme napríklad vyrobili domček z kociek. Na kocky sme napísali kľúčové slová, ktoré tvorili základy domčeka, teda služby klientovi, a potom toto naše dielo zachytil fotograf.

Z fotenia okrem spomínaného domčeka vzišli aj fotky členov tímu v zaujímavých situáciách a fotografie okolia.

Ukážka č. 2: Liftstav (výroba a dodávanie výťahov na mieru)

Na tomto projekte nás teší okrem mnohých iných detailov aj to, že sme v koordinácii s fotografom a klientom dokázali vymyslieť a zrealizovať sériu netradičných záberov, ktoré odlíšili značku a dodali jej úplne iný rozmer a emóciu.

Zamestnancov sme fotili priamo pri práci. Zamerali sme sa na zachytenie detailov, ktoré približujú precíznu prácu stojacu za výrobou výťahov.

V neposlednom rade fotograf zachytil aj nainštalované výťahy. Cieľom bolo vyzdvihnúť modernosť, špičkové materiály a precíznu výrobu.

Ukážka č. 3: Kreatívne fotenie Wisible

Aká by sme boli marketingová agentúra, ak by sme si aj my neurobili originálny marketing.

Vymysleli sme kreatívny koncept, na základe ktorého sa každý člen nášho tímu stal postavou z fantasy sveta s jedinečnou schopnosťou a krátkou výstižnou charakteristikou. Jednotlivé schopnosti postáv spolu vytvárali osobnosť nášho archetypu kúzelníka. Hlavná myšlienka fotenia znela Spolu vytvárame vašu novú realitu.

A na záver bolo potrebné už iba zabezpečiť kostýmy, premyslieť jednotlivé scény, vybrať vhodnú lokalitu, zrealizovať fotenie a postarať sa o postprodukciu, ktorej nebolo málo a ktorá dala fotografiám podobu, akú sme chceli.

Ukážka č. 4: Pressburg Trade Center (budova s kancelárskymi priestormi)

Možno si poviete, že robiť marketing pre budovu je nuda. Nemusí to tak vôbec byť, ak zábery robí skúsený profesionál, ktorý vie, ako na fotografii zachytiť tie správne emócie.

Na fotografiách sme zachytili najzaujímavejšie časti budovy a blízkeho okolia, ktoré dokážu vyvolať u potenciálnych klientov emóciu a túžbu prísť na obhliadku, prípadne rovno presťahovať svoju firmu. Vyzdvihli sme napríklad príjemné átrium či záhradku, v ktorej nájomcovia môžu pestovať medovku, jahody či mätu.

Ukážka č. 5: Zuckermandel (polyfunkčné centrum s luxusnými kancelárskymi priestormi)

V rámci tohto projektu sme potrebovali docieliť, aby fotografie vyjadrovali luxus, prémiovosť a vysoký štandard kancelárskych priestorov. Okrem toho sme zachytili najväčšie lákadlá v okolí lukratívnej mestskej časti, v ktorej sa polyfunkčné centrum nachádza.

Akú úlohu zohráva Wisible pri profesionálnom fotení?

Úloha fotografa je pripraviť priestory na fotografovanie po technickej stránke, našou úlohou je dohliadnuť na to, aby sa zábery neodklonili od zamýšľaného konceptu, respektíve stratégie.

Okrem toho zabezpečujeme rekvizity a všetko potrebné pre fotografovanie, uvoľňujeme napätie a strach z fotografovania a spoločne s fotografom kontrolujeme, či majú zábery tú správnu emóciu a hodnoverne vystihujú vašu značku.

Je za tým veľa práce, ale stojí to za to. Kvalitné fotografie dodajú vašej značke úplne iný rozmer po emocionálnej stránke a zvýšia dôveryhodnosť. Dobrá fotografia totiž povie toľko, čo tisíc slov.

Záver

Nie je jedno, aké fotky si dáte na webstránku alebo aké použijete v marketingovej kampani. Fotografie totižto reprezentujú vašu značku. Rovnako ako je kvalitný váš produkt alebo služba, musia byť kvalitné aj vaše fotografie. Potenciálni zákazníci si urobia obraz o vašej značke v priebehu niekoľkých sekúnd, a preto musíte urobiť skvelý prvý dojem, ktorý dosiahnete okrem iného aj originálnymi fotografiami od profesionálneho fotografa.

Náš článok môžete vidieť aj na ecommercebridge.sk.

Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.