Prečo investovať do produktovej fotografie od profesionála?

Myslíte si, že nafotiť vaše produkty zvládne bez problémov aj niektorý z vašich zamestnancov? Určite zvládne, faktom však je, že výsledné produktové fotografie od laika nikdy nedosiahnu kvalitu výstupov od profesionála. Produktový fotograf využíva svoje know-how, skúsenosti a rôzne triky, aby výsledné fotografie pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň a podporili tak vaše predaje. Hovoríme z vlastnej skúsenosti.

Projekt, v ktorom fotografie museli zažiariť

Zástupcovia známej vzdelávacej platformy v oblasti hardvérového dizajnu nás poverili, aby sme kľúčovú časť ich marketingovej stratégie premietli do praxe. Zo stratégie vzišli najmä tieto priority: kompletný redizajn webovej stránky a prispôsobenie sociálnych sietí novej vizuálnej identite a textovej komunikácii značky.

Vzdelávacia platforma oslovuje zákazníkov hlavne na americkom a kanadskom trhu, a preto sme predpokladali, že webovú stránku budú navštevovať mesačne státisíce ľudí.

Pripravili sme koncept webu, texty a grafiku, z ktorých vyplynula nevyhnutnosť nafotiť nové produkty. Klientovi sme dali jasne najavo, že neprofesionálne fotografie by ich uznávanej značke mohli veľmi uškodiť.

Do projektu sme teda prizvali dvoch fotografov: nášho dlhoročného partnera a odborníka na reportážnu fotografiu a špecialistu na produktové fotografie. Naším zámerom bolo porovnať dva rôzne prístupy, posúdiť možné rozdiely v kvalite a predstaviť ich klientovi.

Čo priniesol produktový fotograf

Úlohou oboch fotografov bolo nafotiť produkty nášho klienta tak, aby sme ich mohli prezentovať na novom webe.

Vedeli sme, že každý detail môže rozhodnúť o (ne)úspechu biznisu klienta. Obom fotografom sme preto prízvukovali, aby fotografie spĺňali štandardy najvyššej kvality.

Obaja fotografi si v projekte zachovali vysoký štandard svojich služieb, avšak know-how a skúsenosti špecialistu na produktové fotografie mali v tomto projekte navrch. Získali sme od neho konkrétne odporúčania, rady a návrhy, ktoré následne zrealizoval.

Jedným z výborných nápadov produktového fotografa boli aj tzv. izometrické fotografie, zachovávajúce pomery fotografovaných produktov, čo umožňuje spájať jednotlivé produkty do koláží.

Reportážny vs. produktový fotograf

Tento projekt nás ešte viac utvrdil v tom, že fotografie od laika sa nemôžu rovnať kvalite výstupov od profesionála. Laikovi chýbajú potrebné know-how a skúsenosti, ktoré profesionál zbiera dlhé roky. Až po dostatočne dlhej praxi je schopný dodať kvalitné a originálne fotografie, pozdvihujúce značku na vyššiu úroveň.

Obaja fotografi preniesli do svojich výstupov svoj originálny rukopis a po postprodukcii nás prekvapili dvoma diametrálne odlišnými štýlmi. Oba štýly mali niečo do seba.

Všetky fotografie boli pod drobnohľadom nášho marketingového tímu aj klienta a zhodli sme sa na tom, že v projekte využijeme výstupy od špecialistu na produktovú fotografiu.

Produktového fotografie od reportážneho fotografa

Náš dlhoročný partner sa rozhodol kývnúť na našu ponuku. Napriek tomu, že nemal s fotografovaním produktov tak bohaté skúsenosti ako produktový fotograf, odviedol naozaj výbornú robotu. Všetky fotografie sú po postprodukcii.

Produktové fotografie od produktového fotografa

Od špecialistu na produktové fotografie sme mali od začiatku vysoké očakávania vzhľadom na jeho bohaté skúsenosti v tejto oblasti. Naše vysoké očakávania sa, našťastie, naplnili.

Klasické vs izometrické produktové fotografie

Výstupy špecialistu na produktovú fotografiu reprezentujú v porovnaní s prechádzajúcim fotografom úplne iný štýl.

Tento fotograf nám doručil aj izometrické fotografie, t. j. špeciálny typ fotografie, vďaka ktorému možno produkty spájať do koláží.

Klasické produktové fotografie
Izometrické produktové fotografie
Príklad koláže

Benefity produktového fotografovania pre vašu značku

Produktové fotografie od profesionála zlepšujú imidž a dôveryhodnosť vášho brandu. Tieto dve vlastnosti sú základným predpokladom pre dlhodobý rast vášho biznisu.

Značka, ktorá sa prezentuje neprofesionálnymi fotografiami, materiálmi či dokonca lajdáckou, zanedbanou webovou stránkou, sa výraznejšieho úspechu na dnešnom vysokokonkurenčnom trhu nedočká.

Ak teda potrebujete zachytiť vaše produkty z dôvodu nového webu, sociálnych sietí či marketingovej kampane, všetkými desiatimi vám odporúčame investovať do skúseného produktového fotografa. Ide o jednorazovú investíciu, ktorá vám bude dlhodobo prinášať vytúžené ovocie v podobe zákazníkov.

Záver

Kvalitné produktové fotografie podporujú najmä dôveryhodnosť vašej značky, čo sa v dlhodobom horizonte podpíše na raste vášho biznisu. Ide o jednu z najdôležitejších investícií do vášho brandu.

Sme online reklamná agentúra, ktorá okrem mnohých ďalších marketingových aktivít zabezpečuje aj profesionálne fotografovanie.

Našou úlohou v projekte je dohliadať na to, aby sa fotografie neodklonili od marketingovej stratégie a zároveň pozdvihli vašu značku na vyššiu úroveň. Usmerňujeme fotografa, zabezpečujeme rekvizity, uvoľňujeme atmosféru a v neposlednom rade prinášame nápady na skvalitnenie fotografií.

Spolupracujeme s overenými fotografmi s bohatými skúsenosťami v oblasti produktového, reportážneho a kreatívneho fotografovania, ktorí sú garanciou prvotriednej kvality a spoľahlivosti.

Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.