Prečo sa oplatí písať firemný blog

Možno ste v poslednom čase počuli veľa o tom, že treba písať blog. Blogy už dávno nie sú len výsadou mladých blogerov, ale môžu výrazne pomôcť aj vám ako podnikateľovi k rastu vašej firmy. Práve písanie hodnotného obsahu vám môže priviesť nových zákazníkov, ktorí by u vás nakúpili skôr ako u konkurencie. Vysvetlíme si, ako to funguje a čo môžete dosiahnuť pravidelným písaním blogových článkov:

Zvýšenie návštevnosti vášho webu

Predstavme si situáciu, že vy predávate vstavanú skriňu, o ktorú má váš potenciálny zákazník záujem. Pri hľadaní cez Google však zákazník nájde okrem tej vašej veľa firiem s podobným produktom. Keďže sa nevie rozhodnúť, začne vyhľadávať informácie o tom, ako si správne vybrať vstavanú skriňu. A tu nastupuje priestor na váš blog, kde podchytíte klienta hneď na začiatku. Cez blog máte možnosť odpovedať na problémy klientov, na ich časté otázky. Dajte im informácie, ktoré potrebujú, a zaistíte si neplatenú organickú návštevnosť, ktorá povedie ku konverziám. Ľudia už dávno nehľadajú iba produkty. Hľadajú informácie, ktoré ich privedú k správnym produktom.

Budovanie značky a dôvery

Ak si chcete vybudovať meno svojej značky, musíte najprv získať dôveru zákazníkov a to, samozrejme, nejaký čas trvá. Cez články na blogoch môžete postupne predstaviť seba, svoju firmu a to, v čom spočíva jej jedinečnosť. Dajte svojim zákazníkom možnosť spoznať vás aj vaše zákulisie. Buďte ľudskí, osobní, nebojte sa podeliť sa o vaše znalosti. Vybudujete si tým status experta v danej problematike. Buďte tými, koho nájdu na internete, ak hľadajú riešenie v danej oblasti, v ktorej podnikáte.

Predajný kanál cez odkazy v článku na produkty

Ľudia už čoraz menej reagujú na priamy nútený predaj. To, čo predáva, sú hodnotné informácie. Snažte sa preto ľudí pritiahnuť na svoj web kvalitným obsahom. V článku môžete nenápadne nechať odkaz na svoj produkt súvisiaci s témou, o ktorej píšete. Napr. v tomto článku sme zákazníkom pomohli s  témou farebnej škály pri maľovaní kuchyne a odporučili sme im konkrétne produkty.

Prípadne môžete aj objasniť, na čo sa dá váš produkt využiť, alebo pripojiť krátku inštruktáž či video. Vy zákazníka nenútite nakupovať, iba mu ponúkate obsah, ktorý ho dovedie k riešeniu jeho problému. A on sa rád slobodne rozhodne nakúpiť práve u vás. Prečo? Lebo vás už spoznal, lebo vám začal dôverovať, lebo ste mu pomohli vyriešiť problém. A to všetko ste docielili písaním blogu. V rámci svojho webu využite aj prelinkovanie na vaše ďalšie podstránky. Zvyšuje to dôveryhodnosť pre Google vyhľadávanie a tiež udržíte klienta dlhšie na vašej webovej stránke.

Opätovné využitite blogov

Ak sme vás presvedčili a rozhodnete sa napísať zaujímavý blog, bude vás to stáť niekoľko hodín práce. Preto je dobré využiť tento čas čo najefektívnejšie. Blog je skvelým pomocníkom, ktorý využijete pri budovaní SEO, môžete ho zverejniť na firemnej facebookovskej stránke, dať ho do newsletterov. Newslettermi sa snažte budovať si vzťah nielen s novými potenciálnymi zákazníkmi, ale aj udržiavať si vzťah so stálymi zákazníkmi, na ktorých sa často zabúda. Napríklad im v blogu môžete vysvetliť, ako sa správne starať o vstavanú skriňu a aké prostriedky na to potrebujú. Samozrejme, môžu ich tiež nakúpiť u vás na webe.

Facebookové reklamy a Strossle

Ak vytvoríte blogový článok, je na zváženie zacieliť naň aj reklamu na Facebooku a tým zvýšiť čitateľnosť článku a viditeľnosť webu. Spätne sa dá zobraziť reklama cez remarketing na vašich potenciálnych zákazníkov, ktorí už raz vašu stránku navštívili, a cieliť na témy, ktoré ich zaujímajú.

Ďalším efektívnym spôsobom, ako zviditeľniť článok, je Strossle. Je to nástroj, ktorý posunie váš článok tým správnym webom, ktoré sa venujú podobnej problematike a majú vysokú čítanosť. Preto sa váš obsah rýchlo dostane k správnej cieľovej skupine ľudí.

Napísať článok na blog je časovo náročnejšia záležitosť. Ak chcete napísať kvalitný článok, treba mu venovať 4-6 hodín práce. Ak nie ste v téme doma, môže to byť aj viac. Ak na to nemáte čas, nechajte to na nás.

Rada na záver:

Vytiahnite menšiu infošku z odseku v blogu a použite ju ako FB príspevok. Nabudúce použite inú informáciu a máte hneď nápady na dva ďalšie príspevky. Vždy sa snažte to, čo vytvoríte, multiplikovať  a zverejniť na viacerých miestach na zvýšenie účinnosti.