Ako zvýšiť predaj na e-shope cez affiliate

Nedávno sme sa vo Wisible zúčastnili na marketingovej konferencii Ecommerce, kde sme stretli aj kolegov z Dognetu. Firma Dognet sa venuje affiliate marketingu, ktorý je efektívnym marketingovým kanálom. Bežne sa reklama na internete predáva na počet klikov alebo zobrazení. Efektivita affiliate marketingu spočíva práve v tom, že sa točí okolo provízie za uskutočnenú akciu. E-shop, teda tzv. inzerent, zaplatí iba za nákup, ktorý by inak bez affiliate partnera, tzv. publishera, nevznikol. V oboch prípadoch je to win-win situácia.

Prečo by teda v súčasnosti mali e-shopy využívať affiliate marketing?

  1. Minimálne vstupné náklady – pokiaľ si inzerent zvolí niektorú z affiliate sietí, jeho vstupné náklady budú minimálne až žiadne. Napr. v affiliate sieti Dognet nie sú žiadne vstupné poplatky. Vždy budete platiť len vopred dohodnutú províziu iba za uskutočnené nákupy. Ak sa inzerent rozhodne založiť si vlastný affiliate program, musí si zaplatiť samotné technické riešenie, ale aj zamestnancov, ktorí sa programu budú venovať.
  2. Férovosť a transparentnosť – inzerent platí len za uskutočnenú akciu. Teda existuje presne definovaný bod, ku ktorému affiliate publisher dovedie zákazníka a až vtedy má nárok na vopred dohodnutú odmenu.
  3. Výkonnosť – súvisí výrazne s predchádzajúcim bodom. V súčasnosti sa kladie čoraz väčší dôraz na výkonnosť, čo je aj základom úspešného e-shopu. Preto, keď máte možnosť využívať kanál, kde presne viete, za čo a koľko platíte, je škoda nevyužiť to.
  4. Nasýtenosť ostatných kanálov – pokiaľ máte už zabehnutý e-shop, ktorý generuje stovky objednávok mesačne, využívate bežné marketingové kanály ako PPC, remarketing, sociálne siete, tak affiliate je ten správny spôsob, ako predávať viac.
  5. Časová nenáročnosť – každá seriózna affiliate sieť vám zabezpečí takmer všetky činnosti týkajúce sa prevádzky affiliate programu. Napr. v Dognete sa rieši všetko od aktívnej propagácie kampane medzi publishermi cez podporu a kontrolu publisherov, po vyplácanie, technická podpora a mnoho ďalších činností.
  6. Sieť publisherov – znovu sa to týka skôr affiliate sietí, vďaka ktorým dostanete okamžite po spustení kampane prístup k stovkám publisherov, ktorí môžu kampaň propagovať.

Affiliate marketing má jednoznačne oprávnené miesto v marketingovom mixe moderného e-shopu. Nemôžeme však tvrdiť, že by mal byť súčasťou mixu každého e-shopu. Existujú aj také, kde má minimálny až žiadny prínos. Napríklad:

  • Offline svet – ak väčšina vašich zákazníkov dokončí nákup v offline svete, v kamennej predajni, affiliate marketing pre vás nebude tým pravým kanálom.
  • Lokálne zameranie – ak ponúkate napr. nejaké služby a zameriavate sa na zákazníkov v jednom malom meste, tiež to nebude pre vás to pravé.
  • Travel segment – v súčasnosti existujú obrovské travel portály, ako napr. Booking.com, ktoré majú vlastný affiliate, a väčšina ľudí využíva práve tie. Preto sa to nevyplatí pre menšie cestovky, jednotlivé ubytovacie zariadenia a podobne.
  • B2B segment – pre affiliate publisherov je to veľmi ťažký segment, jednoduchšie je cieliť na bežných, koncových zákazníkov.
  • Nový, rozbiehajúci sa e-shop – affiliate marketing je skvelý doplnok online marketingového mixu. Dobré je využívať ho popri PPC, remarketingu, sociálnych sieťach a podobne. Ideálne funguje pri e-shopoch, ktoré už majú niekoľko sto objednávok mesačne, majú vybudované určité meno a ľudia ich poznajú.

Ak si nie ste istí, čo je pre vás vhodné, poraďte sa s nami vo Wisible. Posúvame vašu online marketingovú komunikáciu vpred, aby sa vaše produkty a služby dostali k vašej cieľovej skupine efektívne a rýchlo. Naši klienti s nami rastú vďaka online marketingu, pridajte sa k nim aj vy.