6  tipov na úspešný online marketing

Online marketing je v tomto období veľmi efektívny nástroj, ako získať klienta. Ste vo fáze, keď zvažujete, či by to bolo vhodné aj pre vaše podnikanie, ale neviete, ako ho správne zakomponovať? A je vôbec online marketing vhodný pre váš typ biznisu? Odpoveď je určite áno, a to pre akýkoľvek typ podnikania… Poďme si teda vysvetliť, prečo a ako to funguje v praxi.

Kto v súčasnosti nie je online, ten prakticky neexistuje. Ľudia trávia čoraz viac času na sociálnych sieťach, informácie si vyhľadávajú na internete, nakupujú a komunikujú online. Preto prvým krokom k úspešnému online marketingu je mať hotový web alebo e-shop. Tento krok však sám osebe nestačí na úspešnú komunikáciu a predaj. A práve na to slúžia rôzne komunikačné kanály a nástroje, ktorými sa váš produkt či služba dokážu efektívne dostať priamo k zákazníkovi.

O ktorých komunikačných kanáloch a nástrojoch je reč?

  1. E-mail marketing – je veľmi silnou zbraňou, ak ho viete použiť správne. Nejde však o zasielanie spamov či reklamy. E-mail od potenciálneho klienta získate za protihodnotu, ktorú mu ponúknete (e-book s informáciami, ktoré hľadá, hodnotné video či zľavový kupón). Ide o dlhodobé budovanie dôvery s vaším zákazníkom prostredníctvom e-mailov, kde nachádza hodnotné informácie a vy časom získavate jeho dôveru. Vedeli ste, že iba malé percento ľudí nakúpi pri prvej návšteve, ale až 60 % zákazníkov by u vás nakúpilo po 5. až 6. návšteve?
  2. Sociálne siete – ďalší efektívny spôsob, ako priviesť zákazníkov na váš web a budovať povedomie vašej značky. Facebook, instagram či kanál YouTube sú veľmi efektívnou formou reklamy. Sociálne siete rovnako ako svoje podnikanie však budujete postupne a pravidelnosť príspevkov je veľmi dôležitá rovnako ako ich diverzita. Môžete písať blogové príspevky, prinášať relevantné a prínosné informácie pre vašu cieľovú skupinu a vytvoriť vhodnú stratégiu pre vaše publikum.
  3. SEO – znamená tzv. optimalizáciu pre vyhľadávače, čiže koľký v poradí sa budete zobrazovať vo vyhľadávačoch pre ľudí. Sú to techniky na zlepšenie vašej pozície pri vyhľadávaní napríklad cez kľúčové slová v textoch, názvy podstránok a pod. Viac o  problematike SEO sa dozviete tu.
  4. PPC – tzv. platba za kliknutie patrí k najefektívnejším formám reklamy. V praxi to znamená, že neplatíte za každé zobrazenie reklamy, ale až vtedy, keď niekto na reklamu klikne. Výhodou pri PPC reklamách je ich plánovanie a merateľnosť. Najznámejšou a aj najefektívnejšou je PPC reklama v Google a tiež cez Facebook.
  5. Copywriting – prostredníctvom písania blogu na svojom webe sa stávate odborníkom na danú tému a budujete si meno vašej značky. Obsahom blogu môžu byť napríklad zaujímavosti zo zákulisia firmy, inšpirácie pre zákazníkov alebo odborné články na tému, ktorá sa týka vášho biznisu. Tieto články potom môžete zakomponovať do e-mailov, ktoré posielate cez e-mail marketing, a tiež ich zverejniť na Facebooku.
  6. Video/Foto marketing – je čoraz efektívnejší spôsob, ako prezentovať svoj web. Nepublikujte však fotky z databánk zadarmo, ktoré si môže stiahnuť ktokoľvek. Ľudia hľadajú osobnejší prístup a budú mať iný pocit z vašej firmy, ak tam budete prezentovať vlastné fotky a videá. Takto si budujete svoj obraz firmy a máte istotu, že nikto nemá rovnaké fotky ako vy.

Hoci sa to na prvý pohľad nezdá, je to široká škála vedomostí, aby to detailne ovládal jeden človek. Preto je efektívnejšie mať na každý zo spomenutých bodov vo firme odborníka. V našej marketingovej agentúre je každý z nás špecialista vo svojom odbore. Dajte si u nás vypracovať nezáväznú cenovú ponuku, my sa postaráme o marketing a vy sa môžete pokojne sústrediť na svoje podnikanie.